Na přední části etikety najdete vždy dvě písmena (NM, RM apod.), následovaná číslem. Tyto iniciály jsou klíčem k tomu, zda dané šampaňské víno vyrobil dům, družstvo nebo pěstitel.
NM – Négociant-Manipulant - Výrobce šampaňského, který i ve velkém množství nakupuje hrozny od pěstitelů v Champagne.
RM – Récoltant-Manipulant - Pěstitel, který vyrábí šampaňské víno ze svých vlastních hroznů.
CM – Coopérative-Manipulant - Družstvo pěstitelů, které však také vyrábí a prodávají champagne pod svou vlastní značkou.
RC – Récoltant-Coopérative - Pěstitel, který prodává šampaňské vyrobené družstvem pod svou vlastní značkou.
SR – Société de Récoltants - Firma založená dvěma či více pěstiteli, často z jedné rodiny, kteří sdílejí prostory pro výrobu a prodej svého vína (pod více značkami).
ND – Négociant-Distributeur - Společnost, která prodává šampaňské vyrobené někým jiným.
MA – Marque D’Acheteur - Značka, kterou vlastní nákupce, jako třeba restaurant, supermarket nebo obchodník s vínem.
Dům vyrábějící šampaňské (NM)
Název dům se dává výrobci, kterému je dovoleno nakupovat hrozny ve velkém množství od menších pěstitelů. Domů je v Champagne 340, jejich podíl na prodeji šampaňského je okolo 73%, na vývozu okolo 87% a na prodeji mimo Evropu dokonce více jak 90%.
Družstvo (CM, RC)
Jen okolo čtyřiceti družstev vyrábí a prodává šampaňské pod svou vlastní značkou (kterých je více jak 200). Jejich podíl na prodeji šampaňského je přibližně 7%. Dodávají také víno svým členům, kteří jej pak prodávají pod svou vlastní značkou. Těchto pěstitelů je v Champagne téměř tři tisíce.
Pěstitelé (RM, SR)
Ze všech 19ti tisíc pěstitelů v regionu Champagne jen přibližně 2 tisíce prodává víno pod svou vlastní značkou. Podílí se na celkovém prodeji šampaňského 18%, ovšem jen v malém množství mimo Francii.
Co je to Grande Marque
Grande Marque doslova velká nebo známá značka. V roce 1997 byl rozpuštěn Syndicat de Grandes Marques de Champagne. Příčinou byl průzkum, který v roce 1991 učinil časopis Wine & Spirit International mezi členskými domy syndikátu. Tento průzkum se snažil ujasnit, co vlastně syndikát představuje – je to záruka nadprůměrné kvality? Pokud ano, tak jaká jsou kritéria výběru? A měl by každý dům, který je splní, mít možnost stát se členem? Odpovědi se velmi různily. Ze 24 členů pouze Bollinger zastával názor, že by syndikát měl zaručovat nadprůměrnou kvalitu, a že domům, které splní kritéria kvality, by mělo být umožněno stát se členy. Stávající členové, kteří nesplňují daná kritéria, by měli syndikát opustit. Reakcí na tento průzkum bylo zvolení Rouzauda z domu Roederer předsedou syndikátu v roce 1995. Jeho jasným cílem bylo ustanovení kritérií kvality a větší otevřenost k novým členům. Po dvou letech zkoumání se došlo k závěru, že není možné ustanovit standardy platné pro všechny, a všichni členové odstoupili. Grande Marque tak dnes označuje vína významných domů v Champagne.